billede af online kurset: Bliv klog på dit marked og dine kunder

Bliv klog på dit marked og dine kunder

Lær hvad et marked er, hvordan du opererer i det og kommunikerer med kunderne.

  • Udgivet af Flying BizKit
  • Ubegrænset adgang

  • Sidst opdateret 18/10/2024

249,00 kr.

Det lærer du

Hvad man forstår ved et marked.

At kunne vurdere størrelsen af et marked.

Om tendensers påvirkning af markedet.

Om PLC-kurven og konkurrenter.

At kommunikere klogt og koncist med dine potentielle kunder.

Det får du:
  • 1t 26m indhold - on demand

  • 12 inspirerende videoer

  • Ubegrænset adgang

  • Tilgængelig via mobil, tablet og computer

Indhold

12 lektioner 1t 25m 51s

Gå på jagt efter markedet

Hvorfor er markedets størrelse vigtig?

TAM, SAM og SOM

Market Sizing

Markedstendenser

Product Life Cycle (PLC-kurven)

Konkurrenter

Kommunikation er vejen frem

Din hjemmeside er dit visitkort

Det visuelle udtryk - og indtryk

Sæt dig i kundens sted

Beskrivelse

I dette kursus ser vi på, hvad et marked i grunden er. Vi kigger på, hvem kunderne er og hvor betalingsvillige de er. Det gør det nemlig muligt at beregne potentialet for din forretningsidé: Størrelsen på markedet.


Når man bestemmer størrelsen på et marked, skelner man ofte mellem adressérbare og opnåelige markeder, så det kommer vi også rundt om. Afslutningsvis ser vi på markedets udvikling over tid via tendenser, PLC-kurven og konkurrenter.


Anden del fokuserer på, hvordan du kommunikerer til dit marked, til dine potentielle kunder. For kommunikation er en disciplin, du med fordel investerer energi i at dygtiggøre dig indenfor. Gode og præcise budskaber leveret overbevisende og på det rigtige tidspunkt er guld værd på din rejse.


Kurset består af 12 videoer med en samlet varighed på ca. 85 min.


Del 1 - Markedet

1. Er der hul i markedet?

Vi ser på, hvordan du spotter, om der er plads til dig på et marked.

2. Gå på jagt efter markedet

Vi ser på, hvordan du finder behov og betalingsvilje i markedet.

3. Hvorfor er markedets størrelse vigtig?

Markedets størrelse i kroner er et udtryk for dit forretningspotentiale.

4. TAM, SAM og SOM

Vi ser på forskellene mellem adresserbare og opnåelige markeder.

5. Market Sizing

Vi ser på, hvordan man beregner størrelsen på et marked.

6. Markedstendenser

Markeder udvikler sig over tid og du lærer her at forstå tendenser.

7. Product Life Cycle (PLC-kurven)

Vi ser på et produkts livscyklus og de muligheder, det giver.

8. Konkurrenter

Vi ser på, hvordan du håndterer og orienterer dig ift. konkurrenter.


Del 2 - Kommunikation med kunderne

1. Kommunikation er vejen frem

Kommunikation er måden at nå kunder og samarbejdspartnere på.

2. Din hjemmeside er dit visitkort

En tydelig hjemmeside med klare budskaber er guld værd.

3. Det visuelle udtryk - og indtryk

En tydelige visuel identitet skaber kant i markedet.

4. Sæt dig i kundens sted

Du skal forstå dine kunder og hvordan de gerne vil tales til.

Din instruktør

Instructor

Flying BizKit

Iværksætteri & mesterlære

15 kurser

Flying BizKits stifter og direktør, Kasper Holst Hansen, grundlagde i 2006 EduLab, virksomheden bag MatematikFessor, der er Danmarks suverænt stærkeste undervisningsbrand i grundskolen. MatematikFessor nåede under Kasper en markedsandel på 75% blandt elever i 0.-10. klasse, og over en 10-årig periode blev der besvaret langt over 1 milliard matematikspørgsmål på den digitale undervisningsportal.


I foråret 2020 solgte Kasper EduLab til Danmarks største mediekoncern, Egmont. Et halvt år senere stiftede han virksomheden Flying BizKit, hvor drømmen om iværksætteri nu lever videre, men med fokus på at hjælpe andre iværksættere stå stærkere på vejen mod succes.


I foråret 2022 fik Flying BizKit både investorer og Danmarks Eksport- og Investeringsfond (EIFO) med ombord. Kernen i Flying BizKit er at gøre noget godt for mennesker og styrke deres kompetencer og idéer, så de kan gøre noget godt for andre med deres produkt og virksomhed.

Anmeldelser

Dette kursus har ingen anmeldelser endnu.

Flere kurser fra Flying BizKit

Likviditet, runway og rapportering

Flying BizKit

Likviditet, runway og rapportering

299,00 kr.
Forstå din forretnings økonomi

Flying BizKit

Forstå din forretnings økonomi

299,00 kr.
Lær at lave en god pitch til investorer

Flying BizKit

Lær at lave en god pitch til investorer

499,00 kr.
Fra pitch til investering

Flying BizKit

Fra pitch til investering

499,00 kr.
Gør dig attraktiv over for investorer

Flying BizKit

Gør dig attraktiv over for investorer

499,00 kr.
Lær at omfavne iværksætteriets bagsider

Flying BizKit

Lær at omfavne iværksætteriets bagsider

199,00 kr.
Sådan sætter du det rigtige hold

Flying BizKit

Sådan sætter du det rigtige hold

99,00 kr.
Fra drift til fremdrift

Flying BizKit

Fra drift til fremdrift

99,00 kr.
Lånevejens fordele og ulemper

Flying BizKit

Lånevejens fordele og ulemper

99,00 kr.
Produktudvikling - MVP og Product Road Map

Flying BizKit

Produktudvikling - MVP og Product Road Map

149,00 kr.
Introduktion til kapitalrejsning

Flying BizKit

Introduktion til kapitalrejsning

149,00 kr.
Få din forretningsstrategi til at leve

Flying BizKit

Få din forretningsstrategi til at leve

199,00 kr.
Iværksætterens mindset

Flying BizKit

Iværksætterens mindset

99,00 kr.
Kom godt i gang som iværksætter

Flying BizKit

Kom godt i gang som iværksætter

Gratis

249,00 kr.

Powered by Lumant © 2024