1. Hjem
  2. Blog
  3. SEO
  4. Bliv Din Egen SEO Ekspert På Rekordtid

Bliv Din Egen SEO Ekspert På Rekordtid

Screenshot af Lumant online kursusplatform, hvor indtjening og kursustilmeldinger er synlige for instruktøren

Vi tilbyder vi nogle af landets foretrukne SEO kurser, der med hjælp af erfarne undervisere tager dig gennem alt hvad du har brug for at lære omkring SEO.

Udgivet af:
Lumant

Opdateret:

15-09-2023

Læsetid:

5m

Til den ambitiøse erhvervsdrivende, iværksætter eller den næste freelancer, tilbyder vi hos Lumant.dk nogle af landets foretrukne SEO kurser, der med hjælp af erfarne undervisere tager dig gennem alt hvad du har brug for at lære omkring SEO, på en overskuelig og lærerig måde.


Online markedsføring er en branche der i Danmark omsætter for mange milliarder årligt, og med god grund. Det er nemlig en af de absolut mest effektive måder at skabe meromsætning, flere kunder i butikken, og vækst på bundlinjen. Og søgemaskineoptimering, forkortet SEO, er en af de mest populære metoder virksomheder har til rådighed.


Ved at blive ekspert ved hjælp af vores to skræddersyede kurser, kan du spare store månedlige udgifter til dyre marketingbureauer, få en grundlæggende viden så du bedre kan forhandle dig til fordelagtige aftaler hos selvsamme bureauer, eller du kan erhverve nødvendige færdigheder for at kunne starte din egen virksomhed hvor du tilbyder dine tjenester til store og små virksomheder der ønsker flere besøgende på deres hjemmeside, eller app.


Her i artiklen vil vi kort gennemgå hvad SEO handler om, beskrive en række fordele man kan opnå, og derefter give et overblik over de to kurser vi på skrivende stund tilbyder. Så sæt dig godt til rette, og læs videre!

Hvad er SEO og hvorfor er det vigtigt?

Hver dag søger tusindvis af danskere efter produkter og tjenester de ønsker at købe. Størstedelen af disse søgninger sker på søgemaskiner såsom Google, eller lignende tjenester. Jo højere i søgeresultaterne en virksomheds hjemmeside ligger, jo flere klik og dermed besøgende kan man forvente.


Og faktisk er det næsten ligemeget om man ligger på side 3 eller side 30. Det er især de første 5 resultater på første sider der bliver klikket på, og derfor er der også stor rift om disse pladser. Hvis ikke din virksomhed ligger på første side i søgeresultaterne for de vigtigste nøgleord i din branche, kan du forvente at gå glip af en stor potentiel brugerskare, og dermed tabt omsætning.


De naturlige søgeresultater kan man ikke påvirke mod betaling til Google, og man skal derfor i stedet skaffe stærke links til sin hjemmeside, fra andre gode hjemmesider, ligesom man skal optimere indholdet og strukturen på sin egen hjemmeside.


Det er altså disse anstrengelser man gør sig i denne forbindelse at man samlet kalder for SEO. Det kan være tidskrævende effektive strategier, og det kan være direkte skadeligt for virksomhedens synlighed på internettet ved at bruge de forkerte.


Samtidig er der en lang række begreber man skal sætte sig ind, og det kan være dyrt at betale sig fra dette arbejde, især for nye iværksættere der ikke har en betydelig omsætning endnu.


Men det er heldigvis alt sammen noget man kan lære, hvis blot man har lysten, og den rette underviser.

Fordele ved at benytte SEO

Typisk når man snakker online markedsføring tænker mange på betalte reklamer. Disse typer kommer i mange størrelsesordener. De fleste af os har da også stiftet bekendtskab med eksempelvis Googles tekstannoncer, Facebook promoveringer, eller reklamer på Spotify og YouTube.


Problemet med disse metoder, er dog blot at de rammer meget bredt. På den anden side rammer SEO kun de personer der allerede udviser interesse for branchen, produktet eller virksomheden.


For webshops betyder det at folk der eksempelvis søger på “Blå kjole”, ofte er klar til at foretage et køb, hvis blot den rigtige kjole og den rigtige webshop dukker op i søgeresultaterne. Omvendt får man vist mange ligegyldige reklamer, både på TV og på internettet.


Samtidig undgår man også at skulle betale for hvert eneste klik på sin annonce, som man for eksempel skal på Google eller Facebook. Andre annoncetyper tager en fast pris for 1000 visninger, hvilket også hurtigt kan blive dyrt, og føre til et dårligt afkast på investeringen i annoncerne.


Ved SEO kan du derimod få hundrede, eller tusindvis af besøgende hver dag, uden at det koster en krone. Det kræver blot du investerer noget tid i at lære omkring emnet, og derefter benytter dine nye færdigheder i praksis.

SEO Basis kursus

Til dig der vil have basis på plads omkring SEO

Som navnet på dette kursus lægger op til, er dette oplagt nybegynderen eller personen der ønsker at genopfriske de grundlæggende regler, retningslinjer og begreber man anvender til SEO.


Her får du en solid og grundig instruktion der nøje forklarer alt hvad du skal være opmærksom på, uanset om du driver en webshop, personlig blog, eller om du er ansvarlig for online markedsføring i en større virksomhed.


I løbet af de 6 lektioner der sammen har mere end 2 timers varighed, vil du blive introduceret for optimering af hjemmesidens struktur i forhold til interne links, menupunkter, overskrifter og meget mere. Alt sammen noget der er vigtigt for at sikre de bedste resultater.


Du vil desuden også lære hvordan du kan benytte værktøjer og strategier til at finde de bedste søgeord for din virksomhed, dine produkter eller dine tjenester. På denne måde kan du arbejde målrettet på at anskaffe besøgende der er relevante for dig og din virksomhed.


Det er svært at snakke om SEO uden også at komme ind på Google. Derfor får du også en god introduktion til hvordan du bruger Googles egne redskaber til hjælp med din SEO indsats.


Alt i alt et solidt kursus der klæder dig godt på til selv at komme hurtigt i gang, eller som indledning til det andet kursus vi tilbyder hos Lumant.dk, nemlig "Succes med SEO"

Succes med SEO

Sådan omdanner du din viden til søgbart indhold online.

Uanset om du er helt ny i branchen for søgemaskineoptimering, eller om du har prøvet kræfter af allerede, vil du med dette kursus få en forståelse for vigtigheden, såvel som praktisk anvendelse af content marketing som en effektiv SEO strategi.


Et af de helt store fokuspunkter ved SEO er at få flere besøgende. Men det er også vigtigt at hjemmesiden formår at overbevise kunderne om at virksomheden er troværdig, og har en vis ekspertise i den gældende branche.


Content Marketing er en strategi der kan hjælpe på begge disse ting, og så er det til og med noget der ikke nødvendigvis kræver den helt store tekniske viden.


Lotte Hornstrup forklarer i dette kursus omkring fordelene ved at anvende virksomhedens viden og passion omkring branchen, tjenesterne eller produkterne, og formidle dette til potentielle kunder på en måde der både skaber SEO værdi, og samtidig signalerer at virksomheden er professionel og erfaren.




Relaterede artikler

SEO

ChatGPT: Boost Din SEO Med AI ChatGPT

31. marts 2023

Udforsk fordelene og begrænsningerne ved at bruge ChatGPT til SEO og opdag, hvorfor du skal overveje, at tage et online ..