Det lærer du

Hvad man forstår ved et marked.

At kunne vurdere størrelsen af et marked.

Om tendensers påvirkning af markedet.

Om PLC-kurven og konkurrenter.

At kommunikere klogt og koncist med dine potentielle kunder.

Indhold

12 lektioner

Beskrivelse

I dette kursus ser vi på, hvad et marked i grunden er. Vi kigger på, hvem kunderne er og hvor betalingsvillige de er. Det gør det nemlig muligt at beregne potentialet for din forretningsidé: Størrelsen på markedet.


Når man bestemmer størrelsen på et marked, skelner man ofte mellem adressérbare og opnåelige markeder, så det kommer vi også rundt om. Afslutningsvis ser vi på markedets udvikling over tid via tendenser, PLC-kurven og konkurrenter.


Anden del fokuserer på, hvordan du kommunikerer til dit marked, til dine potentielle kunder. For kommunikation er en disciplin, du med fordel investerer energi i at dygtiggøre dig indenfor. Gode og præcise budskaber leveret overbevisende og på det rigtige tidspunkt er guld værd på din rejse.


Kurset består af 12 videoer med en samlet varighed på ca. 85 min.


Del 1 - Markedet

1. Er der hul i markedet?

Vi ser på, hvordan du spotter, om der er plads til dig på et marked.

2. Gå på jagt efter markedet

Vi ser på, hvordan du finder behov og betalingsvilje i markedet.

3. Hvorfor er markedets størrelse vigtig?

Markedets størrelse i kroner er et udtryk for dit forretningspotentiale.

4. TAM, SAM og SOM

Vi ser på forskellene mellem adresserbare og opnåelige markeder.

5. Market Sizing

Vi ser på, hvordan man beregner størrelsen på et marked.

6. Markedstendenser

Markeder udvikler sig over tid og du lærer her at forstå tendenser.

7. Product Life Cycle (PLC-kurven)

Vi ser på et produkts livscyklus og de muligheder, det giver.

8. Konkurrenter

Vi ser på, hvordan du håndterer og orienterer dig ift. konkurrenter.


Del 2 - Kommunikation med kunderne

1. Kommunikation er vejen frem

Kommunikation er måden at nå kunder og samarbejdspartnere på.

2. Din hjemmeside er dit visitkort

En tydelig hjemmeside med klare budskaber er guld værd.

3. Det visuelle udtryk - og indtryk

En tydelige visuel identitet skaber kant i markedet.

4. Sæt dig i kundens sted

Du skal forstå dine kunder og hvordan de gerne vil tales til.

Din instruktør

billede af Flying BizKit
Flying BizKit
Iværksætteri & mesterlære

Flying BizKits stifter og direktør, Kasper Holst Hansen, grundlagde i 2006 EduLab, virksomheden bag MatematikFessor, der er Danmarks suverænt stærkeste undervisningsbrand i grundskolen. MatematikFessor nåede under Kasper en markedsandel på 75% blandt elever i 0.-10. klasse, og over en 10-årig periode blev der besvaret langt over 1 milliard matematikspørgsmål på den digitale undervisningsportal.


I foråret 2020 solgte Kasper EduLab til Danmarks største mediekoncern, Egmont. Et halvt år senere stiftede han virksomheden Flying BizKit, hvor drømmen om iværksætteri nu lever videre, men med fokus på at hjælpe andre iværksættere stå stærkere på vejen mod succes.


I foråret 2022 fik Flying BizKit både investorer og Danmarks Eksport- og Investeringsfond (EIFO) med ombord. Kernen i Flying BizKit er at gøre noget godt for mennesker og styrke deres kompetencer og idéer, så de kan gøre noget godt for andre med deres produkt og virksomhed.

Anmeldelser

Dette kursus har ingen anmeldelser endnu.

Andre kurser fra Flying BizKit

Bliv klog på dit marked og dine kunder

249,00 kr.