Det lærer du

At sætte klare strategiske mål.

At bryde hvert strategisk mål ned i taktiske mål.

At bryde hvert taktisk mål ned i handlinger.

Hvordan du følger op på handlinger i det daglige.

Hvordan du pivoterer i strategisk øjemed.

Indhold

8 lektioner

Beskrivelse

I dette kursus får du en grundig gennemgang af et simpelt, men yderst effektfuldt strategisk værktøj. Grundtanken er at starte med din vision og så bryde dine langsigtede mål ned i strategiske og derefter taktiske mål, der så igen brydes ned i konkrete og målbare handlinger.


Når du har lært at lægge en klar, koncis og konkret strategi, ser vi på, hvordan du effektivt og effektfuldt følger op. Du skal have modet til både at justere, pivotere og ikke mindst snakke med kunderne, for at få input til din fremtidige succes.


Kurset består af 8 videolektioner med en samlet varighed på ca. 47 min.


Del 1 - Et effektfuldt strategisk værktøj

1. Succes kræver mål

Klart definerede mål øger dine odds for succes.

2. Strategiske mål

Først ser vi på de overordnede strategiske mål (1-2 års sigt).

3. Taktiske mål

De strategiske mål brydes ned i taktiske mål (6-12 måneders sigt).

4. Handlinger og ansvarlige

De taktiske mål brydes ned i en handlingsplan – lige til at gå til!

5. SMART-princippet

Vi ser på, hvordan du justerer din plan hen ad vejen.


Del 2 - Opfølgning og pivotering

6. Strategiopfølgning - og justér planen!

Vi ser på, hvordan du justerer din plan hen ad vejen.

7. Vælg modet til at pivotere

Når resultaterne udebliver, skal du være modig og pivotere.

8. Kunden ved altid bedst

Mødet med kunderne giver dig værdifuld feedback.


Med kurset følger 5 skabeloner/oversigter til det strategiske arbejde, som du kan downloade og dermed komme i gang med det samme.


Desuden indeholder hver sektion en stribe tjekspørgsmål, der vil skabe refleksion og udfordre dig i det strategiske arbejde.

Din instruktør

billede af Flying BizKit
Flying BizKit
Iværksætteri & mesterlære

Flying BizKits stifter og direktør, Kasper Holst Hansen, grundlagde i 2006 EduLab, virksomheden bag MatematikFessor, der er Danmarks suverænt stærkeste undervisningsbrand i grundskolen. MatematikFessor nåede under Kasper en markedsandel på 75% blandt elever i 0.-10. klasse, og over en 10-årig periode blev der besvaret langt over 1 milliard matematikspørgsmål på den digitale undervisningsportal.


I foråret 2020 solgte Kasper EduLab til Danmarks største mediekoncern, Egmont. Et halvt år senere stiftede han virksomheden Flying BizKit, hvor drømmen om iværksætteri nu lever videre, men med fokus på at hjælpe andre iværksættere stå stærkere på vejen mod succes.


I foråret 2022 fik Flying BizKit både investorer og Danmarks Eksport- og Investeringsfond (EIFO) med ombord. Kernen i Flying BizKit er at gøre noget godt for mennesker og styrke deres kompetencer og idéer, så de kan gøre noget godt for andre med deres produkt og virksomhed.

Anmeldelser

Dette kursus har ingen anmeldelser endnu.

Andre kurser fra Flying BizKit

Få din forretningsstrategi til at leve

199,00 kr.