Det lærer du

Grundtankerne i effektiv produktudvikling som iværksætter.

Hvad et Product Road Map er og hvordan det bruges i praksis.

Grundtankerne i et Minimum Viable Product (MVP).

Hvordan du tester dit produkt og kommer i markedet.

Grundtankerne i et strategisk MVP.

Indhold

7 lektioner

Beskrivelse

De fleste iværksættere går i gang med udgangspunkt i et produkt - og med lysten til netop at lave et produkt, der løser de problemer, de så inderligt brænder for at løse.


Men vejen fra idé til sælgende produkt kan godt blive for lang og dermed sætte en stopper for iværksætteriet før end det for alvor begynder.


Ved at forstå værktøjerne product road map og ikke mindst MVP (Minimum Viable Product) vil du øge dine odds for at lykkes med at omsætte din idé til faktura.


Ud over de metodiske værktøjer vil vi også komme omkring egne erfaringer, give dig gode råd, samt belyse flere faldgruber, man bør undgå.


Kurset består af i alt 7 videoer med en samlet varighed på ca. 52 min.


Del 1 - Produktudvikling og Product Road Map

1. Introduktion til produktudvikling

Indflyvning til at udvikle et produkt klogt og med fokus på pengene.

2. Product Road Map - hvorfor og hvordan

Vi ser på, hvad et Product Road Map er og hvordan du styrer det.


Del 2 - Minimum Viable Product (MVP)

1. Minimum Viable Product #1

Introduktion til den første lancering af dit produkt og hvad det kræver.

2. Minimum Viable Product #2

Vi ser på, hvordan du prioriterer dit fokus ifm. at udvikle et MVP.


Del 3 - Væsentlige opmærksomhedspunkter for at lykkes med produktet

1. Test, test, test

At teste sit produkt gør dig klogere og potentielt rigere.

2. Lad være med at drukne i produktsovsen

Drop idéen om det perfekte produkt – kom i marken og mød kunderne!

3. Product Road Map - som strategisk værktøj

Det strategiske Product Road Map skaber intern ro og fokus.

Din instruktør

billede af Flying BizKit
Flying BizKit
Iværksætteri & mesterlære

Flying BizKits stifter og direktør, Kasper Holst Hansen, grundlagde i 2006 EduLab, virksomheden bag MatematikFessor, der er Danmarks suverænt stærkeste undervisningsbrand i grundskolen. MatematikFessor nåede under Kasper en markedsandel på 75% blandt elever i 0.-10. klasse, og over en 10-årig periode blev der besvaret langt over 1 milliard matematikspørgsmål på den digitale undervisningsportal.


I foråret 2020 solgte Kasper EduLab til Danmarks største mediekoncern, Egmont. Et halvt år senere stiftede han virksomheden Flying BizKit, hvor drømmen om iværksætteri nu lever videre, men med fokus på at hjælpe andre iværksættere stå stærkere på vejen mod succes.


I foråret 2022 fik Flying BizKit både investorer og Danmarks Eksport- og Investeringsfond (EIFO) med ombord. Kernen i Flying BizKit er at gøre noget godt for mennesker og styrke deres kompetencer og idéer, så de kan gøre noget godt for andre med deres produkt og virksomhed.

Anmeldelser

Dette kursus har ingen anmeldelser endnu.

Andre kurser fra Flying BizKit

Produktudvikling - MVP og Product Road Map

149,00 kr.