1. Hjem
  2. Markedsføring og sociale medier
  3. Tekstforfatning og blogging
  4. Sådan får du medierne til at elske dine pressemeddelelser
billede af online kurset: Sådan får du medierne til at elske dine pressemeddelelser

Sådan får du medierne til at elske dine pressemeddelelser

Slip gennem journalisternes nøleøje og bliv omtalt i medierne

499,00 kr.

Det lærer du

Sådan udvælger journalister nyheder

Hvordan en klassisk pressemeddelelse skrives

Hvilke ord, der giver ekstra nysgerrighed

Sådan vælger du de rigtige kilder

Hvilke medier, du bør sende hvilke pressemeddelelser til

Hvornår du bør sende til flere journalister ad gangen

Hvornår du skal sende dine pressemeddelelser

Fordele og ulemper ved at bruge platforme til at udsende pressemeddelelser

Hvordan du overvåger effekten af dine pressemeddelelser

Det får du:
  • 29m indhold - on demand

  • 2 filer til download

  • Ubegrænset adgang

  • Tilgængelig via mobil, tablet og computer

Indhold

14 lektioner 29m 22s

Nyhedskriterier

Det er ikke en ansøgning til forfatterskolen

Nyhedstrekanten

Overskrifter og emnelinjer

Kilder

Målgrupper

Udsendelse

Faste elementer og platforme

Skabelon til pressemeddelelse

Gennemgang af konkrete pressemeddelelser

Medieovervågning

Det har du lært

Jan Schmidt: Din stemme

Alternative fortællemodeller

Beskrivelse

Langt de fleste medier modtager et hav af pressemeddelelser hver dag. De fleste af dem bliver fravalgt, fordi de ikke opfylder journalisternes kriterier. I dette kursus lærer du, hvordan du gør journalisterne glade og øger dine chancer for omtale.


Tre sekunder til slet-knappen

Som journalist på nogle af landets største medier, har jeg modtaget titusindvis af pressemeddelelser. Jeg får stadig en del om dagen. I gennemsnit bruger jeg omkring tre sekunder på at afgøre, om jeg vil bruge tid på den, eller om den bliver offer for mit ret nådesløse tryk på delete-knappen. Uden at have ført statistik på det tror jeg, at 99 ud af 100 pressemeddelelser ryger den vej. På den måde ligner jeg mange andre journalister, der sidder rundt omkring på alle typer medier over hele landet. 


Jeg kan ikke garantere, at du får succes med alle dine pressemeddelelser ved at bruge det, du lærer i kurset her. Men jeg lover dig, at du kommer til at lære en masse om hvordan journalister og redaktører tænker og arbejder. Når du ved det, kan du nemlig lave din pressemeddelelse, så den tager højde for al det, man overvejer på en redaktion når man vurderer om en pressemeddelse er tiden værd. 


Al kommunikation bliver meget nemmere og mere effektivt, når man har stor viden om modtageren. Det gælder selvfølgelig også her. 


Journalister er under et stort pres med deadlines hele tiden. Så de har ofte ingen tid at spilde. Derfor er der en sætning, du skal have i baghovedet under hele kurset: “Gør det så nemt for journalisten, som overhovedet muligt”. 

Forudsætninger

  • Et minimum af kendskab til det danske mediebillede
  • Gåpåmod

Din instruktør

Instructor

Kasper Skov Jensen

Journalist og Affiliate Content Manager

1 kursus

Jeg er Affiliate Content Manager hos Berlingske Media. Uddannet fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i 2014, med fokus på digitale medier. Fortid som digital journalist hos bl.a. Microsoft og Aller Media

Anmeldelser

Dette kursus har ingen anmeldelser endnu.

Flere kurser indenfor Tekstforfatning og blogging

Blog dig til succes - og tjen penge på den

Connie Jahn

Blog dig til succes - og tjen penge på den

1.745,00 kr.
Copywriter PRO - kursus i salgstekster

Malene Fich Weischer

Copywriter PRO - kursus i salgstekster

3.495,00 kr.
Gå til Tekstforfatning og blogging
Gå til Tekstforfatning og blogging

499,00 kr.