
Sådan får du medierne til at elske dine pressemeddelelser
Slip gennem journalisternes nøleøje og bliv omtalt i medierne
499,00 kr.
Det lærer du
Sådan udvælger journalister nyheder
Hvordan en klassisk pressemeddelelse skrives
Hvilke ord, der giver ekstra nysgerrighed
Sådan vælger du de rigtige kilder
Hvilke medier, du bør sende hvilke pressemeddelelser til
Hvornår du bør sende til flere journalister ad gangen
Hvornår du skal sende dine pressemeddelelser
Fordele og ulemper ved at bruge platforme til at udsende pressemeddelelser
Hvordan du overvåger effekten af dine pressemeddelelser
Forudsætninger
- • Et minimum af kendskab til det danske mediebillede
- • Gåpåmod
Indhold
14 lektioner • 29m 22s
Nyhedskriterier
Det er ikke en ansøgning til forfatterskolen
Nyhedstrekanten
Overskrifter og emnelinjer
Kilder
Målgrupper
Udsendelse
Faste elementer og platforme
Skabelon til pressemeddelelse
Gennemgang af konkrete pressemeddelelser
Medieovervågning
Det har du lært
Jan Schmidt: Din stemme
Alternative fortællemodeller
Beskrivelse
Langt de fleste medier modtager et hav af pressemeddelelser hver dag. De fleste af dem bliver fravalgt, fordi de ikke opfylder journalisternes kriterier. I dette kursus lærer du, hvordan du gør journalisterne glade og øger dine chancer for omtale.
Tre sekunder til slet-knappen
Som journalist på nogle af landets største medier, har jeg modtaget titusindvis af pressemeddelelser. Jeg får stadig en del om dagen. I gennemsnit bruger jeg omkring tre sekunder på at afgøre, om jeg vil bruge tid på den, eller om den bliver offer for mit ret nådesløse tryk på delete-knappen. Uden at have ført statistik på det tror jeg, at 99 ud af 100 pressemeddelelser ryger den vej. På den måde ligner jeg mange andre journalister, der sidder rundt omkring på alle typer medier over hele landet.
Jeg kan ikke garantere, at du får succes med alle dine pressemeddelelser ved at bruge det, du lærer i kurset her. Men jeg lover dig, at du kommer til at lære en masse om hvordan journalister og redaktører tænker og arbejder. Når du ved det, kan du nemlig lave din pressemeddelelse, så den tager højde for al det, man overvejer på en redaktion når man vurderer om en pressemeddelse er tiden værd.
Al kommunikation bliver meget nemmere og mere effektivt, når man har stor viden om modtageren. Det gælder selvfølgelig også her.
Journalister er under et stort pres med deadlines hele tiden. Så de har ofte ingen tid at spilde. Derfor er der en sætning, du skal have i baghovedet under hele kurset: “Gør det så nemt for journalisten, som overhovedet muligt”.
Din instruktør
Kasper Skov Jensen
Journalist og Affiliate Content ManagerJeg er Affiliate Content Manager hos Berlingske Media. Uddannet fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i 2014, med fokus på digitale medier. Fortid som digital journalist hos bl.a. Microsoft og Aller Media
Anmeldelser
Relaterede kurser
Sådan får du medierne til at elske dine pressemeddelelser
499,00 kr.