Sådan får du medierne til at elske dine pressemeddelelser

Sådan får du medierne til at elske dine pressemeddelelser

Slip gennem journalisternes nøleøje og bliv omtalt i medierne

29m 22s indhold

12 Videoer

2 Filer

499,00 kr.

Del kurset

Om kurset

Langt de fleste medier modtager et hav af pressemeddelelser hver dag. De fleste af dem bliver fravalgt, fordi de ikke opfylder journalisternes kriterier. I dette kursus lærer du, hvordan du gør journalisterne glade og øger dine chancer for omtale.


Tre sekunder til slet-knappen

Som journalist på nogle af landets største medier, har jeg modtaget titusindvis af pressemeddelelser. Jeg får stadig en del om dagen. I gennemsnit bruger jeg omkring tre sekunder på at afgøre, om jeg vil bruge tid på den, eller om den bliver offer for mit ret nådesløse tryk på delete-knappen. Uden at have ført statistik på det tror jeg, at 99 ud af 100 pressemeddelelser ryger den vej. På den måde ligner jeg mange andre journalister, der sidder rundt omkring på alle typer medier over hele landet. 


Jeg kan ikke garantere, at du får succes med alle dine pressemeddelelser ved at bruge det, du lærer i kurset her. Men jeg lover dig, at du kommer til at lære en masse om hvordan journalister og redaktører tænker og arbejder. Når du ved det, kan du nemlig lave din pressemeddelelse, så den tager højde for al det, man overvejer på en redaktion når man vurderer om en pressemeddelse er tiden værd. 


Al kommunikation bliver meget nemmere og mere effektivt, når man har stor viden om modtageren. Det gælder selvfølgelig også her. 


Journalister er under et stort pres med deadlines hele tiden. Så de har ofte ingen tid at spilde. Derfor er der en sætning, du skal have i baghovedet under hele kurset: “Gør det så nemt for journalisten, som overhovedet muligt”. 

Det lærer du

Sådan udvælger journalister nyheder

Hvordan en klassisk pressemeddelelse skrives

Hvilke ord, der giver ekstra nysgerrighed

Sådan vælger du de rigtige kilder

Hvilke medier, du bør sende hvilke pressemeddelelser til

Hvornår du bør sende til flere journalister ad gangen

Hvornår du skal sende dine pressemeddelelser

Fordele og ulemper ved at bruge platforme til at udsende pressemeddelelser

Hvordan du overvåger effekten af dine pressemeddelelser

Forudsætninger

Et minimum af kendskab til det danske mediebillede

Gåpåmod

Kursus indhold

Nyhedskriterier
Nyhedskriterier
5m 2s
Sådan skrives pressemeddelelsen
Det er ikke en ansøgning til forfatterskolen
53s
Nyhedstrekanten
1m 24s
Overskrifter og emnelinjer
3m 34s
Kilder
3m 27s
Målgrupper
3m
Hvad skal en pressemeddelelse bestå af?
Faste elementer og platforme
2m 27s
Skabelon til pressemeddelelse
Gennemgang af konkrete pressemeddelelser
Medieovervågning
Medieovervågning
1m 49s
Afrunding
Det har du lært
49s
Jan Schmidt: Din stemme
30s
Bonus: Andre fortællemodeller
Alternative fortællemodeller
3m 10s

Anmeldelser

Dette kursus har ingen anmeldelser endnu.

Flere kurser i samme kategori

499,00 kr.

Sådan får du medierne til at elske dine pressemeddelelser

Sådan får du medierne til at elske dine pressemeddelelser

Slip gennem journalisternes nøleøje og bliv omtalt i medierne

29m 22s indhold

12 Videoer

2 Filer

Om kurset

Langt de fleste medier modtager et hav af pressemeddelelser hver dag. De fleste af dem bliver fravalgt, fordi de ikke opfylder journalisternes kriterier. I dette kursus lærer du, hvordan du gør journalisterne glade og øger dine chancer for omtale.


Tre sekunder til slet-knappen

Som journalist på nogle af landets største medier, har jeg modtaget titusindvis af pressemeddelelser. Jeg får stadig en del om dagen. I gennemsnit bruger jeg omkring tre sekunder på at afgøre, om jeg vil bruge tid på den, eller om den bliver offer for mit ret nådesløse tryk på delete-knappen. Uden at have ført statistik på det tror jeg, at 99 ud af 100 pressemeddelelser ryger den vej. På den måde ligner jeg mange andre journalister, der sidder rundt omkring på alle typer medier over hele landet. 


Jeg kan ikke garantere, at du får succes med alle dine pressemeddelelser ved at bruge det, du lærer i kurset her. Men jeg lover dig, at du kommer til at lære en masse om hvordan journalister og redaktører tænker og arbejder. Når du ved det, kan du nemlig lave din pressemeddelelse, så den tager højde for al det, man overvejer på en redaktion når man vurderer om en pressemeddelse er tiden værd. 


Al kommunikation bliver meget nemmere og mere effektivt, når man har stor viden om modtageren. Det gælder selvfølgelig også her. 


Journalister er under et stort pres med deadlines hele tiden. Så de har ofte ingen tid at spilde. Derfor er der en sætning, du skal have i baghovedet under hele kurset: “Gør det så nemt for journalisten, som overhovedet muligt”. 

Det lærer du

Sådan udvælger journalister nyheder

Hvordan en klassisk pressemeddelelse skrives

Hvilke ord, der giver ekstra nysgerrighed

Sådan vælger du de rigtige kilder

Hvilke medier, du bør sende hvilke pressemeddelelser til

Hvornår du bør sende til flere journalister ad gangen

Hvornår du skal sende dine pressemeddelelser

Fordele og ulemper ved at bruge platforme til at udsende pressemeddelelser

Hvordan du overvåger effekten af dine pressemeddelelser

Forudsætninger

Et minimum af kendskab til det danske mediebillede

Gåpåmod

Kursus indhold

Nyhedskriterier
Nyhedskriterier
5m 2s
Sådan skrives pressemeddelelsen
Det er ikke en ansøgning til forfatterskolen
53s
Nyhedstrekanten
1m 24s
Overskrifter og emnelinjer
3m 34s
Kilder
3m 27s
Målgrupper
3m
Hvad skal en pressemeddelelse bestå af?
Faste elementer og platforme
2m 27s
Skabelon til pressemeddelelse
Gennemgang af konkrete pressemeddelelser
Medieovervågning
Medieovervågning
1m 49s
Afrunding
Det har du lært
49s
Jan Schmidt: Din stemme
30s
Bonus: Andre fortællemodeller
Alternative fortællemodeller
3m 10s

Flere kurser i samme kategori

Anmeldelser

Dette kursus har ingen anmeldelser endnu.